Ekonomi

Pandemi sonrası first ve business class talebi arttı

Emirates Türkiye, Romanya, Bulgaristan Bölge Müdürü Bahar Ahmet, Birinci Dünya’nın sorularını yanıtladı. Pandemi sonrası dönemde Emirates’in küresel uçuş ağındaki ve destinasyonlarındaki gelişmelere vurgu yapan Bahar First, “Emirates, pandemi öncesi seviyeleri başarılı bir şekilde geri getirmeye odaklanmış durumda.

Bu kapsamda uçuş ağımızı kademeli olarak yeniliyoruz. Mevcut küresel kapasitemize baktığımızda 150’den fazla noktaya uçuyoruz ve pandemi öncesi uçuş ağımızın yüzde 95’ini yaklaşık yüzde 80 kapasiteyle restore ettik.

“Emirates olarak mali yılın başından bu yana operasyonlarımızı yüzde 31 artırdık ve koltuk kapasitemizi artırmaya devam ediyoruz.” Uçuş rotaları konusunda Baharİlk şu bilgileri verdi; “Geçtiğimiz aylarda yine 5 şehre ve 1 yeni şehre (Tel Aviv) sefer başlattık. Mevcut hatlara haftalık 251 sefer eklendi. Talep sürekli artıyor. Dubai’nin yanı sıra Hint Okyanusu, Asya ve Avustralya gezileri özellikle talep görüyor.

Önümüzdeki aylarda daha fazla Emirates uçuşu Avrupa, Avustralya ve Afrika’daki mevcut rotalara hizmet verecek; Aynı zamanda Doğu Asya’daki bazı destinasyonlarımız yeniden hizmete girecek. Bu arada uçuş ağımızda filomuzun amiral gemisi olan ikonik çift katlı uçaklarımızla hizmet vererek A380 operasyonlarımızı genişletmeye devam ediyoruz.”

Emirates’in Business ve First Class yolcularının toplam yolcu içindeki payına vurgu yapan First Class, “2022 yılında First ve Business Class yolcularının konforlu uçuşlar yapabilmeleri için ürün ve hizmetlerde yapılan iyileştirmeler, uçak içi düzenlemeler ve ikramlarda yenilikler arttı. Emirates Premium sınıfına olan talep.

Pandemi sonrası yolcuların korumak istediği mesafeli ve sadık seyahat anlayışı, yeni bir yolcu alışkanlığı doğurdu ve bu da First ve Business Class tercihlerinde artışa neden oldu.

Uçuş ağımızdaki yolcu sayısına bakıldığında ilgili sınıflarda yüzde 95’lik bir talep artışı olduğu görülüyor. A380’lerin mümkün olan her yerde hizmet vereceği belirli sınırlar içinde hala bastırılmış bir talep var. Premium segmentte ise talep yüksek seviyelerde olmaya devam ediyor.”

“160 farklı milletten insan çalışıyor”

Emirates’in uçuş elemanı olarak çok uluslu bir karaktere sahip olduğunu belirten Bahar Birinci, “Emirates’in 160’tan fazla farklı milletten çalışanı bulunuyor. Dünyanın en büyük uluslararası havayolu şirketi olarak Emirates, her zaman çeşitliliğe, çeşitliliğe, çok ulusluluğa ve çok kültürlülüğe değer vermiştir; bu değerleri kendi bünyesinde her zaman ön plana çıkarmıştır.

Emirates’te önemli olan kimlikleri değil nitelikleridir. Şube geneline baktığımızda işçilerin mağduriyeti göz ardı edilemeyecek bir faktör. Emirates, bunun için çaba sarf etmesi için aktif olarak pilotlar, kabin ekibi ve hizmet uzmanları istihdam ediyor. Birinci sınıf ürün, hizmet, konfor ve uçuş ağımızla havayolu segmentinde liderliğimizi sürdüreceğiz” dedi.

Sürdürülebilirlik adımları

IATA’nın amaçlarıyla bağlantılı olarak, Emirates’in hem uçak hem de kara operasyonlarında sürdürülebilirliğe bakış açısını aktaran Baharİlk; “Emirates her zaman çağın gerekliliklerine ayak uyduruyor, küresel sorunlara duyarlılık gösteriyor ve bu kapsamda sürdürülebilirlik önlemleri üzerinde çalışıyor.

Emirates’teki özel bir departman, markamızı ve kreasyonlarımızı mümkün olduğunca sürdürülebilir kılmak için her zaman yeni olanaklara ve fırsatlara bakıyor.

Uçak ne kadar yeniyse, yakıt açısından o kadar verimlidir. Emirates burada çok genç bir filo ile uygun bir başlangıç ​​pozisyonuna sahip. Verimli uçuş için en büyük kaldıraç olan yeni uçaklara da milyarlarca yatırım yapıyoruz. Geçen yıl, Emirates 500 tondan fazla cam ve plastiği geri dönüştürdü.

Bu, neredeyse havayolunun amiral gemisi olan tam yüklü bir A380 uçağının ağırlığı kadar. Geçen yıl Emirates ayrıca dijital menülere geçerek 1.000 ton kağıt tasarrufu sağladı. 2023, BAE’de “Sürdürülebilirlik Yılı”. Bu slogan altındaki projelerden biri de yüzde 100 Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı (SAF) ile test uçuşu. Emirates, yüzde 100 SAF kullanan GE90 destekli Boeing 777-300ER ile 31 Ocak 2023 tarihinde bir test uçuşu gerçekleştirdi”.

“Yolcu sayısında yüzde 85 artış hedefliyoruz”

Baharİlk, Emirates’in Türkiye pazarına yönelik hedefleriyle ilgili olarak, “Havacılık, 2019 bilgisine dünya çapında ulaşmayı hedefliyor. Geniş gövdeli uçağı ve güçlü uçuş ağıyla 2022’de yolcu ve gelir bazında 2019 rakamlarını geride bırakan Emirates, operasyonlarıyla daha da büyümeyi ve pandemi öncesi ağına tamamen dönmeyi planlıyor.

Emirates Türkiye, Türkiye çıkışlı ve varışlı %13 artacak koltuk kapasitesi ile geçen yıla göre %85 daha fazla yolcu ağırlamayı hedefliyor. 2024 sonunda Türkiye’de hizmete girecek olan Premium Economy sınıfı ile yolcularına yine konforlu ama daha uygun fiyatlı bir ürün sunacak.”

A380’ler sayesinde artan talebe cevap verebiliyoruz.

Baharİlker, Emirates’in uçuş filosu ve uçak dağıtımı hakkında şunları söyledi; “Filomuz şu anda A380’ler ve Boeing 777’lerden oluşuyor. Emirates, ortalama 8,2 yıllık genç ve modern bir filoya sahiptir.

Emirates’in filosunda 118 A380, 124 Boeing 777-300ER ve 10 Boeing 777-200LR dahil olmak üzere 260 uçak bulunur ve 50 rotada 90’dan fazla konuşlandırılmıştır. Havacılık segmentindeki uçuşlara olan talep şu anda mevcut uçak arzından daha yüksek.

Emirates, Airbus ve Boeing’den sipariş edilen yaklaşık 200 uçakla bu zorluğun üstesinden gelmek için iyi bir donanıma sahip. Yolcularımıza en iyi ürünü sunmak için sürekli çalışıyoruz.

Şu an doluluk oranından ve yüksek talepten çok memnunuz. Havacılık sektörü yılda %3,7 oranında büyüyor, bu da 2040 yılına kadar segmentin ikiye katlanmasına tekabül ediyor. Bu yüksek bir talep ama büyük uçaklarla karşılanabiliyor. Buradaki anahtar kelime A380’dir. Özellikle pandemi ile ilgili seyahat kısıtlamalarının ardından A380’ler ile talebin çok yoğun olduğu hatlara hizmet verebildik” dedi.

haber-ulus.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu